utorak, 13. svibnja 2014.

Brak i obitelj - zašto ih žele rušiti? (2)



Ateistički psihoanalitičari kao protivnici Crkve i kršćanstva nisu mogli sprečavanju društvenoga i duhovnog kaosa zatražiti pomoć Crkve. Pošli su svojim putem stvarajući svoje »bogove« od ljudi znanstvenika, političko-kulturnih aktivista, od ljudi posjednika međunarodnog kapitala, od najrazličitijih organizacija i udruga, da bi oni zamijenili autoritet Crkve i kršćanske etike na osnovi »znanosti«, koja ionako predstavlja autoritet za modernog čovjeka, i da tako oni mogu oblikovati spolni libido masa, doduše po volji tih masa ali ipak kontrolirano da se izbjegne kulturna katastrofa. Dakako, kulturno-znanstveno-politička ljevica dobro je znala da može biti uspješna u svom planu vladanja svijetom tek onda kada uništi ili barem svede na minimum utjecaj

Crkve i religije na svijest današnjeg čovjeka. Stručno-znanstveno taj je posao dobio ime »sekularizacija« , to će reći: izbaciti iz svijesti ljudi religiozni osjećaj o Bogu, oslabiti ili uništiti svijest postojanja objektivnog i nepromjenljivog morala, uništiti uvjerenje o postojanju naravnog Božjeg zakona čije poštivanje jedino jamči dostojanstvo čovjeka, jednom riječju: te snage svim sredstvima propagande i s milijardama novca teškim projektima, rade na tome da uliju u duše ljudi (religiozno) uvjerenje da je čovjek sam sebi zakonodavac i bog, i da je smisao života uživanje i zabava, budući da drugog svijeta osim ovozemaljskog nema. To je bio cilj takozvane sekularizacije na području nekada kršćanskog zapadnog svijeta. Taj cilj nije još potpuno postignut, ali je uspješan u tolikoj mjeri da mnogi suvremenici slijede to sekularističko usmjerenje života koje je započelo u Americi, odakle je došlo u Europu i tu započelo uspješno minirati »staru« humanističko-kršćansku kulturu uz učinkovitu pomoć milijardâ novca iz Fordove i Rockefellerove zaklade. Danas mnoge organizacije i institucije pod vodstvom Europljana rade s oduševljenjem na ostvarenju projekta totalne sekularizacije društva. Pa i u Hrvatskoj, koja se smatra još uvijek zemljom s katoličkom većinom i radi toga stoji pod posebnom pažnjom i pritiskom međunarodnih sekularista: tih stvaratelja »novoga« čovjeka, nove kulture, novoga morala kao kontrasta humanističko-kršćanskoj i klasično-filozofskoj kulturi, stvorenoj u razvojnom procesu kroz dvije tisuće godina u Europi.

Vjerska istina svodi se na »mišljenje«

Sekularisti se kod toga služe vrlo jednostavnom metodom koja glasi: Čvrsta vjerska uvjerenja - istine vjere i morala - najprije treba pretvoriti u obična »mišljenja« o kojima se razumno može i treba javno razgovarati. Naime, protiv takvoga razgovora ili dijaloga nije nitko. Baš u toj se ponudi krije teška zamka. Ona se sastoji u tome da članak vjere, primjerice Isusovo uskrsnuće, odmah gubi narav obvezatnosti i religioznog strahopoštovanja, čim je sveden na razinu »mišljenja« . Time se članak vjere »sekularizirao«, postavši obično mišljenje, o kojem u demokraciji svatko može imati svoje mišljenje. Da se javno i privatno mišljenje može baš u demokraciji manipulirati na razne načine, ne treba dokazivati. I baš to čine s nemalim uspjehom sekularisti u borbi protiv kršćanstva i Crkve. Na taj način učinkovito pretvaraju članke vjere i morala u »mišljenja« bez obveze, na koja ima svatko pravo u ime demokracije, i propagatori sada imaju lak posao da ta mišljenja politički kontroliraju manipulacijom medija, uvijek se pozivajući na ljudsko pravo slobode savjesti i misli. Tko im se usprotivi, bit će registriran kao nedemokrat, kao netolerantan, kao fundamentalist i sl. Sekularistički manipulatori time su postigli svoj cilj, i još k tome se ujedno prezentiraju kao borci za ljudska prava i slobode. Svi drugi su automatski protivnici prava čovjeka i time moralno diskreditirani. Kakvog li paradoksa! Oni koji stvarno brane istinski moral, postaju za javno mnijenje amoralni; a koji se zalažu za nemoral, postaju moralni za mnoge (manipulirane) ljude.

Nije slučajno da je baš spolni i bračni moral postao najvažnije područje koje su sekularisti prebacili u polje »mišljenja« javnosti s namjerom da u sukobljavanju najrazličitijih mišljenja i predodžaba spolnost čovjeka izgubi svoju moralno-etičku dimenziju i narav svetog, narav tabua. Stoga kod rasprava o ljudskoj spolnosti i njezinim normiranjem glavnu riječ vode seksolozi i psihoanalitičari, a ne etičari i moralisti. Namjera je očita: Hoće se unaprijed isključiti svaku mogućnost etičkog vrednovanja spolnih čina, to će reći, dijeliti pojedine čine na moralno dobre i moralno zle. Seksolozi i psihoanalitičari mogu tako bez ikakve grižnje savjesti prikazivati spolnost u perspektivi funkcionalnosti i korisnosti za čovjeka, što je legitimno za njihovu znanost. Međutim, trebali bi, istini za volju, kod toga naglasiti da njihova znanost gleda samo dio spolne stvarnosti, a ne njezinu bit niti njezinu cjelinu. Bit i cjelina čovjekove spolnosti izražena je u njezinu smislu i u njezinoj moralnoj dobroti. Bit i moralna dobrota spolnosti čovjeka njezino je služenje u nastanku novoga života i njegovom razvoju do najviše moguće savršenosti. To se može događati samo u braku između muške i ženske osobe, to se može događati samo u zdravoj obitelji kao zajednici oca, majke i djece. Tko u to vrhunsko dostignuće kulturnog razvoja čovječanstva gura nešto drugo, zauzimajući se da zajednica istospolnih osoba također treba priznati brakom i obitelji, taj svjesno ili nesvjesno želi rušiti standarde postojeće kulture, taj će biti odgovoran za negativne posljedice toga poteza političke volje. O tim negativnim posljedicama govori znanost već danas.

Brak i obitelj pospješuju zajedničko dobro

Papa Franjo sazvao je sinodu biskupa za 2014. godinu u Rimu o temi »Obitelj«. Odluka pape može se razumjeti kao znak da Crkva reagira na eroziju i destrukciju temeljnih vrednota društva i kulturnog razvoja, koje se događaju već dulje vremena gotovo svuda po svijetu, prije svega u zapadnom svijetu. Događa se, naime, razaranje obitelji, te temeljne ćelije društva i kulturnoga razvoja. Crkva hoće i mora snagom svoga poslanja zahvatiti u oblikovanje javne svijesti društva svuda u svijetu naviještajući i tumačeći katoličko-kršćanske istine i načela o obitelji.

Čini se kao da je iz svijesti nekih ljudi nestala osnovna spoznaja istine života da je brak između muške i ženske osobe temelj obitelji i da je obitelj kao zajedništvo oca, majke i djece temelj društva. U prijašnja vremena ta je istina bila neupitna. Ona je bila prisutna u svijesti i u praktičnom životu kod svih velikih kultura kroz povijest čovječanstva. Brak i obitelj bili su prepoznati čak i u modernom vremenu kao ona vrednota društvenoga života kojoj treba dati dostojanstvo ustavnog prava, to će reći da brak i obitelj pripadaju u onaj red vrednota koje čine temelj zajedničkog života i koje se radi toga ne smiju i ne mogu ukinuti niti promijeniti političkom voljom. U konkretnom društveno-političkom života to znači da se svi zakoni moraju tako kreirati da oni štite brak i obitelj od svih političkih pokušaja određenih političkih snaga koje žele brak i obitelj degradirati na sredstvo za postignuće nekih drugih vrijednosti i interesa, bilo u privatnom životu, bilo u društveno-gospodarskim životu. Primjerice: u pravnoj se državi ne bi smjelo dogoditi da sabor donese zakon kojim se prisiljava da se brak i obitelj prilagođuju procesu gospodarstva. Zakon treba jamčiti posve drugo: naime da gospodarski procesi budu u službi obiteljskog života; da olakšavaju bračni život, da omogućuju zajedništvo između roditelja i djece, i da općenito doprinose razvoju obitelji. Takvo bezuvjetno poštivanje vrednote braka i obitelji temelji se na spoznaji da je brak najvažnije jamstvo redoslijeda generacija i kulturnog nasljeđa. Brak i obitelj stupovi su zajedničkog dobra na kojima počiva zajednička kulturna baština i na kojima konačno se rađa nacija, narod.

Kršćanska vjera potvrđuje tu razumnu spoznaju dostojanstva braka i obitelji time da brak uzdiže u božanski red sakramenata. Brak je sakrament, to će reći znak i sredstvo Božje milosti i Božjeg blagoslova. Brak i, time, obitelj jesu stvarnost reda naravnog zakona po volji Stvoritelja. Brak i obitelj, dakle, nisu neka svojevoljna kreacija kulturno-političkog čovjeka, oni nisu rezultat kulturnog procesa, nego su njegov izvor i temelj.

Takva saznanja i spoznaje o braku i obitelji bile su donedavno prihvaćene i poštivane kao temeljne vrednote kršćansko-humanističkog gledanja na svijet. Nažalost, mnogi znaci govore o tome da je došlo do radikalnih promjena posljednjih decenija. Pod utjecajem jakih sekularističkih i fundamentalističkih snaga s područja politike, gospodarstva i društva dolazi korak po korak do umanjivanja poštivanja vrednote braka i obitelji za zdrav i uspješan razvoj društva. Štoviše, krenulo se u svjesno rušenje kulture, utemeljene na braku kao zajednici između muža i žene i na obitelji kao zajedništvu oca, majke, djece, djeda i bake zajedno s mnogostrukim rodbinskim vezama i odnosima. Zaista je ovdje riječ o sudbinskim pitanjima suvremene i svih budućih generacija. Vjernici sa svojom sviješću, prosvijetljenom božanskom Objavom po Kristu i njegovim Duhom, ne smiju ostati po strani tih događanja. Znakovi vremena govore: »Treba se oduprijeti zlim snagama.«
Svršetak

Dr. Josip Sabol, Glas Koncila 47 (2057) | 24.11.2013.